De mogelijkheid bestaat dat lezers zich zullen afvragen waarom ik mijn blog de naam “Cyclingbirder” heb gegeven. Voor het gemak ga ik hier voorbij aan het feit dat het de meeste lezers waarschijnlijk niets kan schelen.
Dat ik een vogelaar ben is natuurlijk algemeen bekend, maar zij die mij beter kennen weten dat ik vrijwel nooit de fiets gebruik om achter vogels aan te gaan. Als ik op vogeljacht ben gebruik ik doorgaans een auto.
Als beginnend vogelaartje van een jaar of negen was ik noodgedwongen groener bezig en fietste ik heel Zeeland door om naar vogels te kijken. Toch is het niet vanwege deze periode dat ik koos voor de naam “Cyclingbirder”.
Ik koos deze naam omdat HannaH en ik het plan hebben in de zomer van 2009 op de fiets te stappen. Op zichzelf is dat niet echt een gebeurtenis waarvan je zou zeggen “Kom, laten we daar eens een blog over gaan schrijven”. Voor ons is dit echter niet direct een alledaags tochtje, we zijn namelijk van plan in Nederland te starten en na de nodige tussenstops ergens in Centraal-Azië weer te eindigen. Ik ben van mening dat deze fietstocht dit blog bestaansrecht geeft.
Tijdens deze fietstocht zullen we regelmatig stoppen om naar vogels te kijken, vandaar de naam “Cyclingbirder”.
maandag 29 december 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten