

Al enige tijd heb ik het plan om wat meer met de fiets te gaan vogelen. Aan de ene kant omdat dat minder milieubelastend is en aan de andere kant omdat ik simpelweg geen auto meer heb.
Een goede kans om er eens met de fiets op uit te gaan deed zich al snel voor. Er werd een Dwerggors ontdekt midden in Rotterdam, vlak naast het Erasmus MC. De vogel werd doorgegeven aan het einde van de middag en ik besloot direct op mijn gloednieuwe fiets te stappen, het Erasmus MC is immers maar zes kilometer fietsen.
Nog geen twee minuten bij ons huis vandaan begon er iets aan de fiets te rammelen en één van mijn tandwielen bleek helemaal los te zitten. Het leek me onverstandig om nog verder te fietsen en daarom liep ik weer naar huis. Twee minuten fietsen is toch al snel een minuut of tien lopen. De reparatiewerkzaamheden namen teveel tijd in beslag, dus moest ik mijn tocht uitstellen en hopen dat de Dwerg er de volgende dag nog zat.
De volgende dag samen met HannaH weer gegaan en aangekomen bij het Erasmus MC bleek de gors totaal niet schuw te zijn. De vogel liet zich tot op twee meter benaderen en fourageerde vrijwel continue op een smal strookje gras, vlak langs een druk bewandeld fietspad en liet zich uitstekend fotograferen.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten